Cum sa lansezi un brand pe piata?

Brand-ul este acel mod in care este pozitionat / evaluat un produs sau un serviciu in mintea consumatorilor. Brand-ul adauga valoare si recunoastere unui produs, face diferenta dintre “ieftin” si “scump”, si de obicei consta intr-o sigla si un slogan. Este evident ca brand-ul nu se refera doar la produse si servicii, fiindca de exemplu oricine detine deja un “brand personal”, fie ca e constient sau nu de acest lucru. Brand-ul se poate referi la indivizi, la companii, la tari, s.a.

Pasi lansare brand

Care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmam cand dorim sa lansam un brand? In primul rand trebuie sa identificam segmentul de piata caruia ne vom adresa si caracteristicile acestuia. Acest lucru se realizeaza printr-o cercetare de piata bine gandita si un chestionar aprofundat, pentru determinarea tuturor informatiilor necesare despre target: date demografice, obiceiuri de consum, atitudini, mod petrecere timp liber, consum media, din care tipologii de consumatori fac parte, s.a. Tot in aceasta faza trebuie sa ne documentam asupra competitiei si asupra produselor cu care vom concura, pentru a determina daca si cat de oportuna e lansarea noului brand. Aici s-ar putea sa luam decizia ca nu e oportuna lansarea, pur si simplu. Aceasta decizie ne costa mai putin decat sa lansam un brand care sa esueze lamentabil din cauza ca nu e loc pentru el pe piata.

 

sursa: brandbehavior.ro

Advertisements

One thought on “Cum sa lansezi un brand pe piata?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s