Trup Minte Spirit/Atitudine pozitiva

Cresterea calitatii vietii inseamna adoptarea unui nou stil de viata, care incepe cu alimentatia si continua sau se imbina cu celelalte elemente: sport, relaxare, feng shui. Toate acestea duc la starea de wellness.
Obiective
Explorarea modului de schimbare a stilului de viata. Schimbarile monitorizate de specialisti.
Componente: elementele care imbunatatesc succesul si punerea lor in practica.

Ce este (starea de) wellness?

– Sa te simti bine.
– Sa fii psihic activ.
– Sa mananci corect.
– Sa fii fericit.
– Sa te odihnesti si sa te relaxezi.
Accentul e pus pe preventie mai mult decat pe tratare, fiind proactiv (actionand din timp pentru a preveni bolile si minimalizand complicatiile), nu doar reactiv (apeland la ajutor medical dupa ce boala s-a produs). Ce putem face pentru avea o stare de sanatate mai buna a organismului, pentru a ne simti bine in pielea noastra si pentru o stare mentala buna? Oamenii sunt motivati spre schimbare datorita experientei de viata, beneficiilor care pot fi aduse, invatarii modului in care sa se actioneze si suportului oferit. In primul rand trebuie sa incepem cu managementul alimentatiei si corectarea obiceiurilor alimentare.

De ce ar trebui sa ne pese de nutritie?

Este bine cunoscut faptul ca efectele unei alimentatii nepotrivite sunt numeroase si de importanta majora, mai ales daca esti prea gras/slab sau bolnav. Aparitia uneia/mai multor din manifestarile de mai jos, sunt ca rezultat al alimentatiei incorecte:

– Imbolnaviri mai dese.
– Scaderea imunitatii.
– Apatie.
– Oboseala.
– Probleme digestive.
– Fara energie.
– Stare psihica nu prea buna.
– Depresia.
– Anxietatea.
– Productivitate scazuta si multe altele.

O problema importanta a multora este faptul ca vor sa slabeasca rapid si sa se simta ca o persoana noua imediat. Ei bine, asa cum ingrasarea nu a intervenit rapid, nu s-a ingrasat nimeni cu 10 kg in 2 saptamani, la fel nici nu poti slabi imediat 10 kg in 2 saptamani, si sa te simti bine merci si sanatos! Cei care totusi recurg la aceasta metoda au grave carente si dezechilibre in organismul lor si pun kilogramele inapoi cel putin cat au dat jos.
RETINETI: NU vorbesc de dieta, ci de adoptarea unui stil de viata. It’s a life style!

Orice dieta care propune slabire rapida sunt capcane in care oricine poate cadea usor. In plus este la o adica usor sa slabim prin diferite metode mai sanatoase sau nu, dar greul incepe cu mentinerea greutatii. Acesta este marele minus al oricarei diete, se termina, expira, nu poate fi tinuta o durata nedeterminata, iar atunci cand dieta s-a incheiat si se revine la programul “normal” de alimentatie, s-a terminat si cu slabitul si cu sanatatea buna.
RETINETI: Trebuie sa mentinem greutatea dupa slabire. Spune NU dietei, dar spune DA unui nou stil de viata. Este un stil de viata, care poate fi adoptat de oricine isi doreste acest lucru. Sa se ofere organismului hrana potrivita si necesara pentru o buna functionare, pentru sanatate si energie.
RETINETI: Organismul nu trebuie fortat; iar prin diete cam asta se intampla.

Cu totii ne dorim ca organismul nostru sa beneficieze de ce-i mai bun, adica de cele ce urmeaza, si pe deasupra:

– Echilibrarea functiilor organismului si a psihicului.
– Scaderea in greutate si a stratului de grasime.
– Cresterea energiei.
– Reducerea riscului de imbolnavire.
– Un somn linistit.
– Frumusete a formelor corpului.
– Cresterea increderii in sine.
– O piele mai tanara.
– Scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale.
– Importanta rezolvare a problemei stressului.
– Scaderea poftei de mancare.
– Mai multa forta si vigoare.
– Imbunatatirea propriei imagini ca aspect exterior.
– Atitudine pozitiva.

Secretele nutritiei wellness

1. Nu spuneti “incep de maine” pentru ca se presupune ca se va sfarsi. Ideea de baza este sa fie “pe viata”.
2. Stabiliti obiective realiste, nu puteti slabi 10 kg in 2 saptamani si sa fiti si sanatosi, mai bine stabiliti sa slabiti 5kg intr-o luna in mod sanatos.
3. Aveti rabdare: mai bine scapati de kg lent si sanatos, aveti o viata intreaga inainte pentru a scapa de kg, important este sa scapati definitiv de ele.
4. Identificati obiceiurile alimentare gresite si apoi corectati-le.
5. Cantariti-va, dar nu des, 1-2 ori pe saptamana. Cresterea la cantar este interzisa.
6. Nu dati frau liber frustrarii ci priviti totul cu o atitudine pozitiva. Totul este pentru a va simti mai bine.
7. Schimbarile trebuiesc parcurse cu rabdare in etape, nu este bine sa fortam nimic.
8. Daca dorim un randament bun trebuie sa se respecte: 3 mese pe zi la interval de 5-6 ore intre ele, si doua gustari intre ele, fara alte adaugiri.
9. Dupa slabire, trebuie mentinuta greutatea. Multe oscilari produc dezechilibre in organism.
10. La cumparaturi puneti in cos:
1/3 legume, salate, fructe
1/3 carne, peste, lapte degresat, branza degresata, iaurt.
1/3 paine, cartofi, cereale, orez.
11. Evitati fast-food-urile si semipreparatele.
12. La restaurant comandati ce stiti ca este sanatos.
13. Mancati linistiti si incet, nu infulecati mestecati bine. Satietatea apare dupa 20 de minute, astfel ca depinde de noi cat inghitim in acest interval. Poate ca de aici se spune ca cei ce maninca repede se ingrasa.
14. Foamea este una, iar pofta este cu totul alta. Mancati ce este sanatos cand apare foamea, dar lasati-o mai moale cu satisfacerea poftelor.
15. Daca ati mancat bine de sarbatori, nu trebuie sa tineti post negru, ci sa treceti la stilul alimentar obisnuit. Este stiut ca nu se ingrasa nimeni dintr-o masa, cu conditia sa fie o exceptie.
16. Eliberarea de stress prin miscare, metode de relaxare: meloterapie, aromaterapie, masaj de relaxare, si de ce nu un pahar cu lapte cald. Nu mancati de nervi.
17. Schimbari minime cu rezultate maxime:
– in loc de lapte integral-lapte degresat cu 1,5% grasime.
– Cola light in loc de cea normala
– Cartofi copti, piure in loc de cartofi prajiti
– branza degresata in loc de normala
– iaurt natural in loc de cel cu fructe
– gatiti fara grasime, folositi vase antiaderente in loc de ulei.
17. Fiti pozitivi. Imaginea noastra este determinata de felul in are ne simtim in interior: cei din jur ne vad asa cum ii lasam noi sa o faca.
18. Scaderea consumului pana la zero a prajelilor.
19. Scaderea consumului dulciurilor rafinate inlocuirea cu fructe.
20. Consum scazut de carbohidrati, consumul lor sa se face in prima jumatate a zilei.
21. Sucuri fara zahar, atentie la sucurile naturale, sa nu fie aiba zahar adaugat.
22. Miscarea, fitnessul sunt foarte impotante si completeaza de minune cele de mai sus. Topirea grasimilor se face prin miscare de intensitate medie si de lunga durata ( minim 20 de minute) : alergare, mers, bicicleta, aerobic, tae-bo, inot. Gesturile mici fac diferenta: mergati pe jos macar 10 minute pe zi, faceti curtenie, cand vorbiti la telefon plimbati-va prin casa, etc.

Pe scurt: Serviti 3 mese principale, care sa contina echiibrat toate cele 4 grupe principale de alimente: carne si peste, produse lactate, cereale, legume si fructe.
Beti lichide 2 l sau 7-8 pahare zilnic de: apa, ceaiuri, cafea, infuzii de fructe, sucuri naturale (fara zahar adaugat), sucuri light.
Satisfaceti-va un moment de placere zilnic si o gustare speciala o data pe saptamana cu alimente care va plac, dar sunt contraindicate.
Atentie la alimentele concentrate in grasimi, snacks-uri, dulciuri, alcool. Acestea vor fi incadrate in categoria speciale, de mai sus.
Faceti miscare de orice fel, fiti activi, mergeti pe jos zilnic sau mergeti la o sala de sport.de 2-3 ori pe saptamana.

Ce e gras, ingrasa!

Lipidele (grasimile) reprezinta un mare pericol pentru sanatate prin:
1. concentratia lor calorica, este cea mai mare – 9 calorii/gram.
2. diversitatii formelor sub care se gasesc: painea, carnea, dulciurile, branza , toate uleiurile etc.
3. organismul consuma putina energie pentru asimilarea lor, transferandu-le direct in adipocite, celule care formeaza depozitul de grasime (practic stratul gras din anumite parti ale corpului).
Sfaturi
Eliminati grasimile din alimentatie, micsorati la maxim cantitatea de grasimi consumata.
Eliminati prajelile. Este adevarat ca prajeala face mancarea mai gustoasa, dar crusta capatata prin prajire este in totalitate indigesta.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s